วันจันทร์ที่ 28 มกราคม พ.ศ. 2556

"10 อันดับ รถในภาพยนตร์เรื่อง Fast & Furious"


10. Ford Mustang Fastback 1967




ฟอร์ด มัสแตง (Ford Mustang) เป็นรถสปอร์ตยอดนิยมของแถบอเมริกาและยุโรปบางส่วน เปิดตัวครั้งแรกในปี ค.ศ. 1964[1] มัสแตงได้รับความนิยมสูงมาก ในปีเดียวกับการเปิดตัวครั้งแรก รถมัสแตง ถูกนำไปใช้แสดงในภาพยนตร์เรื่อง จอมมฤตยู 007 มัสแตงมีจุดเด่นในความที่เป็นรถที่ ฝาครอบเครื่องยนต์ด้านหน้าจะยาวเมื่อเทียบสัดส่วนกับรถทั่วไป
มัสแตง มียอดขายเฉลี่ย 1 ล้านคัน ทุกๆ 18 เดือน (สูสีกับ โตโยต้า โคโรลล่า หรือที่คนไทยรู้จักในชื่อ "อัลติส") จากอดีตถึงปัจจุบัน ซึ่งการที่รถสปอร์ตที่มีราคาแพงกว่ารถเก๋งเล็กๆลิบลิ่ว กลับมียอดขายใกล้เคียงกับรถเก๋งขนาดเล็กราคาถูกยอดนิยมของญี่ปุ่น แสดงให้เห็นถึงประสิทธิภาพและความนิยมในมัสแตง
มัสแตง จัดเป็นรถประเภท Pony Car คือ เป็นได้ทั้งรถสปอร์ตและรถCompact ทั่วไป ซึ่งเป็นรถที่เอนกประสงค์สำหรับผู้ที่ชื่นชอบรถสปอร์ต เป็นรถที่เล็ก แต่แรงกว่ารถเก๋งทั่วไป
มัสแตง จนถึงปัจจุบันก็ยังผลิตอยู่ 

ในโฉมนี้ ช่วงแรกๆ หลังจากเริ่มเป็นที่นิยม จะใช้เครื่องยนต์ straight-6 ขนาด 2.8 ลิตร เกียร์ธรรมดา 3 สปีด เป็นมาตรฐาน ขายในราคา 2,368 ดอลลาร์สหรัฐ (เทียบเท่าเงินประมาณ 16,000 ดอลลาร์สหรัฐในปัจจุบัน) แต่ต่อมาได้มีการพัฒนาให้มีความแรงมากยิ่งขึ้น และเพิ่มขนาดเครื่องยนต์ และราคาแพงขึ้น
ในปีแรกหลังเปิดตัว รถมัสแตงมียอดขายถึง 478,812 คัน และในปีเดียวกับการเปิดตัวครั้งแรก มัสแตงถูกนำไปใช้แสดงในภาพยนตร์เจมส์ บอนด์ เรื่อง จอมมฤตยู 007 ด้วย
เครื่องยนต์รุ่นท็อปของฟอร์ด มัสแตง โฉมที่ 1 นี้ เห็นจะได้แก่ เครื่องยนต์ Super Cobra Jet V8 7.0 ลิตร 375 แรงม้า ซึ่งถือเป็นแรงม้าที่สูงมากเมื่อเทียบกับรถอื่นๆ ในยุคเดียวกัน ซึ่งเครื่องยนต์รุ่นท็อปนี้ ถูกผลิตใช้เป็นครั้งแรกในรุ่นปี ค.ศ. 1971
รถมัสแตงในโฉมนี้ ส่วนใหญ่จะเป็นรถ 2 ที่นั่ง ตัวถัง 3 แบบ convertible , hardtop , fastback 2 ประตู คละกันไป แต่ในช่วงปลายๆ ของโฉม รถประเภท pony car ขายไม่ดี เนื่องจากผู้บริโภคเริ่มไม่สนใจรถยนต์ประเภทนี้ เพราะราคาแพงเกินไป จึงเริ่มหันไปซื้อรถที่ราคาถูกและประหยัดกว่า ยอดขายฟอร์ดมัสแตงจึงลดลง ทางฟอร์ดจึงเร่งผลิตรถโฉมที่ 2 ออกมา

9. Mitsubishi Eclipse 1995


มิตซูบิชิ เอคลิปส์ (Mitsubishi Eclipse) เป็นรถรุ่นหนึ่ง ของ มิตซูบิชิ มอเตอร์ส (Mitsubishi Motors) เป็นรถสปอร์ต ในตลาดรถสปอร์ต รถรุ่นเอคลิปส์ จะมีรุ่นที่ใกล้เคียงเช่น โตโยต้า เซลิก้า , ฮอนด้า พรีลูด และ ฟอร์ด มัสแตง ฯลฯ
มิตซูบิชิ เอคลิปส์ เริ่มผลิตครั้งแรกในรุ่นปี พ.ศ. 2533 จนถึงปี พ.ศ. 2554 แบ่งออกเป็น 4 เจเนอเรชั่น
โฉมนี้ เอคลิปส์เป็นที่รู้จักมากที่สุดในฐานะรถสปอร์ต hatchback 3 ประตู แบ่งออกเป็น 5 เกรด
  • เกรดมาตรฐาน ใช้เครื่องยนต์ขับเคลื่อนล้อหน้า 92 แรงม้า ลูกสูบ 1.8 ลิตร 8 วาล์ว SOHC 4G37
  • ทริม GS ใช้เครื่องประเภทเดียวกับเกรดมาตรฐาน แต่เครื่องยนต์ที่ใช้ ทันสมัยกว่า แรงกว่า ชุดแต่งดีกว่า
  • ทริม GS DOHC ใช้เครื่อง 136 แรงม้า ลูกสูบ 2 ลิตร 16 วาล์ว DOHC 4G63
  • ทริม GS-T ใช้เครื่องเทอร์โบ ขับเคลื่อนล้อหน้า 195 แรงม้า ลูกสูบ 2 ลิตร 16 วาล์ว DOHC 4G63T
  • ทริม GSX ใช้เครื่องคล้ายกับทริม GS-T แต่ขับเคลื่อนสี่ล้อ
ระบบเกียร์มี 2 แบบ คือ เกียร์อัตโนมัติ 4 สปีด และเกียร์ธรรมดา 5 สปีด



8. Buick Grand National GNX 1987


Engine

  • The 1987 Buick Grand National GNX was powered by a 3.8-liter, turbocharged V6 engine that measured 231 cubic inches. The fuel-injected motor created 275 horsepower and 488 Nm of torque at 3,000 revolutions per minute. The longitudinally mounted engine had a cast-iron block and head and had 3.8 inches of bore and 3.4 inches of stroke while creating a compression ratio of 8 to 1.

Dimensions

  • The chassis of the 1987 Buick Grand National GNX was 200.6 inches long and 75.55 inches wide. It measured 54.6 inches from the ground to the roof. Its curb weight, including gasoline and necessary fluids, was 3,472.3 pounds. It had a wheelbase of 200.6 inches with a front track of 59.4 inches and a rear track of 59.3 inches. The fuel tank had a capacity of 18.1 gallons and the unitary steel-based chassis had a drag coefficient of 0.410. The car was only offered in a black color from the factory.

    7. 1997 Mazda RX-7


    Mazda RX-7 Type RS
    as offered for 1997 since October 1997 in Japan
    Country of origin:
    J Japan
    line
    Make:
    Mazda
    Model:
    RX-7 3rd generation (FD-series)
    1992-2002
    Submodel:
    RX-7 series VII (3rd generation FD-series)
    1996-1998
    Optional equipment:
    EEC segmentation:
    S (sport cars)
    Class:
    grand tourer
    Body style:
    hatchback coupe
    Doors:
    3
    Traction:
    RWD (rear- wheel drive)

Basic dimensions
Length:
4280 mm / 168.5 in
Wheelbase:
2425 mm / 95.5 in
Fuel capacity:
76 liter / 20.1 U.S. gal / 16.7 imp. gal
Drag coefficient (Cw-Wert):
Cd claimed:
0.31
Cd estimated by a-c:

Powertrain
Engine manufacturer:
Mazda 13B series wankel
Engine type:
spark-ignition wankel
Fuel type:
petrol (gasoline)
Fuel system:
injection
Charge system:
2 turbochargers
Valves per cylinder:
wankel
Valves timing:
Additional features:
EGI-HS, Twin Hitachi HT12 turbos, intercooler
80 mm rotor depth, 105 mm rotor diameter
Emission control:
Cylinders alignment:
Rotor 2
Displacement:
1308 cm3 / cui
Power net:
195 kW / 265 PS / 261 hp (JIS net)
/ 6500
Torque:
294 Nm / 217 ft-lb
/ 5000




         6. 1969 Chevrolet Camaro Yenko


The 1969 Chevrolet Camaro was changed to look more aggressive. The heavily restyled body looked longer and lower. The wheel wells were flattened with sculptured feature lines flowing off the towards the rear of the car and rear-slanting air slots ahead of the rear wheel. At the front of the standard Camaros was a grille with 13 slender vertical moldings and five horizontal moldings forming a grid surrounded by a bright molding. A badge with the Chevrolet bow-tie emblem was in the center. There were single round headlights at the ends of the grille. The full width bumper integrated with the body color outer grille surround and there was a license plate holder in the center of the valance panel. Round parking lights were positioned on either side of the license plate. At the rear were wider taillight bezels with triple segment lenses.
The 1969 Chevrolet Z28 Camaro remains one of Americas most desirable Muscle Cars of all. With just $458 added to the base price of $2,726 of a Camaro coupe, the Z28 included twin rally stripes, quicker steering and the F41 handling suspension with E70x15 raised-letter tires on seven-inch wide rims.
With a solid-lifter 302 V-8 and four-barrel carburetor the 1969 Z28 wasn't the fastest but definitely packed plenty of power for most performance seekers. Another option unique to the 1969 Z28 was the cowl-induction hood with a valve that opened to draw in cool air from the base of the windshield. The Hurst-shifted close-ratio four-speed was 

             5.1995 Honda Civic


                   honda civic รถยนต์ที่ผลิตและพัฒนาโดยบริษัทฮอนด้า ซีวิคเปิดตัวครั้งแรกในประเทศญี่ปุ่นเมื่อเดือนกรกฎาคม ปี พ.ศ. 2516 เป็นรถสองประตูขนาดเล็ก โดยมีความจุเครื่องยนต์ 1169 ซีซี และ 1238 ซีซี โดยในปัจจุบันมีการปรับปรุงให้มีขนาดใหญ่ขึ้น ทั้งเครื่องยนต์และความกว้างในห้องผู้โดยสาร (ซีวิครุ่นปัจจุบันที่มีขายในเมืองไทยเป็นเครื่องยนต์ขนาด 1.8 ลิตร และ 2.0 ลิตร) นอกจากนี้ซีวิคได้ถูกจัดเป็นรถคุณภาพค่อนข้างดีเนื่องจาก ลักษณะรูปร่างภายนอก และ ความเชื่อถือได้ของระบบเครื่องยนต์และช่วงล่างพอสมควร 
โฉมนี้ มีการผลิตมาทั้งสิ้น 4 รุ่นปี ตั้งแต่รุ่นปี พ.ศ. 2535 - พ.ศ. 2538 มีตัวถัง 3 แบบ คือแบบคูเป้ 2 ประตู, hatchback 3 ประตู และแบบซีดาน 4 ประตู
มีระบบเกียร์ 2 ระบบ คือเกียร์อัตโนมัติ 4 สปีด และเกียร์ธรรมดา 5 สปีด มีเครื่องยนต์ 2 ขนาด คือ 1.5 กับ 1.6 ลิตร พ่อค้ารถในไทย นิยมเรียกโฉมนี้ว่า "โฉมเตารีด"
โฉมนี้ เป็นโฉมที่รูปลักษณ์ภายนอกของซีวิคเริ่มเปลี่ยนไป เพราะ 4 โฉมแรก ภายนอกจะมีลักษณะตรง แล้วหักเป็นมุมๆ ทำให้มีลักษณะเป็นรูปทรงเหลี่ยมๆ แต่โฉมนี้จะเริ่มเปลี่ยนเป็นความโค้งมน และโฉมจากนี้ จะเพิ่มความโค้งมนมากขึ้นเรื่อยๆ จนถึงโฉมล่าสุด ที่มีความโค้งมนมาก
ในประเทศไทย นอกจากการขายตัวถังแบบ 4 ประตูแล้ว ยังมีการขายตัวถังแบบ 3 ประตูด้วย โดยรุ่นซีดานนำมาจำหน่ายเมื่อปี พ.ศ. 2535 ส่วนรุ่น 3 ประตูนำมาจำหน่ายเมื่อปี พ.ศ. 2536 เป็นซีวิคโฉมแรกในประเทศไทยที่มีการนำรุ่น 3 ประตูมาจำหน่าย
นอกจากนี้ ในประเทศไทย ช่วงกลางๆ ของโฉมนี้ ซีวิคเริ่มเปลี่ยนไปใช้เครื่องยนต์แบบหัวฉีด แทนระบบคาร์บูเรเตอร์ ซึ่งสังเกตได้จากอักษรทริมที่อยู่ท้ายรถ จะมีตัวไอเล็กภาษาอังกฤษ (i) ต่อท้าย (เป็นทริมแบบ LXi, EXi, ฯลฯ) แต่ถ้าไม่มี i ต่อท้าย (LX, EX, ฯลฯ) แปลว่า ซีวิคคันนั้นยังใช้เครื่องคาร์บูเรเตอร์ ซึ่งรถที่ใช้ระบบหัวฉีด จะใช้เชื้อเพลิงคุ้มค่า และนอกจากนี้ เครื่องหัวฉีด สามารถเติมน้ำมัน แก๊สโซฮอล์ (แก๊สโซฮอล์ E10) ได้ ซึ่งยิ่งช่วยผู้ใช้ประหยัดมากขึ้นไปอีก ในขณะที่เครื่องแบบคาร์บูเรเตอร์ ไม่เหมาะสมที่จะใช้แก๊สโซฮอล์

                 4.1995 Volkswagen Jetta


โฟล์กสวาเกน เจ็ตตา (อังกฤษVolkswagen Jetta) เป็นรถยนต์นั่งขนาดเล็กรุ่นหนึ่งที่ผลิตโดยโฟล์กสวาเกน บริษัทรถยนต์สัญชาติเยอรมนี เริ่มผลิตครั้งแรกใน พ.ศ. 2522 เป็นต้นมา โดยชื่อเจ็ตตา เป็นภาษาเยอรมัน แปลว่า กระแสลมกรด (กระแสลมแรงที่พัดอยู่ในบริเวณ โทรโพพอส มีความเร็วลมเฉลี่ย 150 กม./ช.ม. แต่อาจเพิ่มได้ถึง 480 กม./ช.ม. ในช่วงฤดูหนาว)
เจ็ตตา เป็นรถที่จัดอยู่ในประเภทเดียวกันกับ โฟล์กสวาเกน กอล์ฟ แต่จะแตกต่างตรงที่ กอล์ฟ จะเป็นรถแบบแฮทช์แบค (ท้ายกุด ไม่มีกระโปรงหลัง) แต่เจ็ตตา จะเป็นรถแบบซีดาน (มีกระโปรงหลัง) ในภาพรวมแล้ว กอล์ฟดูจะมียอดขายสูงกว่าเจ็ตตา แต่ยอดขาย 6.6 ล้านคัน ใน 26 ปี ถือว่าประสบความสำเร็จอย่างสูงแล้ว
ในประเทศไทย โฟล์กสวาเกน เจ็ตตา เคยเข้ามีทำตลาดในเมืองไทยครั้งหนึ่งในช่วงกลางคริสต์ทศวรรษ 1990 โดยขายในชื่อ โฟล์กสวาเกน เวนโต (อังกฤษVolkswagen Vento) ซึ่งก็ได้รับการตอบรับพอสมควรอยู่ในช่วงหนึ่ง แต่ก็เงียบไป
สำหรับเจ็ตตารุ่นที่ 3 โฟล์กสวาเกนเกือบทั่วโลกขายเจ็ตตารุ่นที่ 3 นี้ในชื่อ โฟล์กสวาเกน เวนโต (อังกฤษVolkswagen Vento) ซึ่งชื่อเวนโตมีความหมายในภาษาโปรตุเกส และภาษาอิตาลี ว่า ลม เวนโตได้เข้ามาขายในเมืองไทยด้วย เป็นที่รู้จักของคนไทยมากที่สุด มีการออกแบบใหม่โดยลู่ลมมากขึ้น (ค่าสัมประสิทธิ์ความเสียดทานลดลงอีกเหลือ 0.32) มีการออกแบบรถยนต์ให้เป็นมิตรกับสิ่งแวดล้อมเพิ่มขึ้น โดยยกเลิกการใช้สาร CFC เป็นสารทำความเย็น และเพิ่มประสิทธิภาพการใช้เชื้อเพลิงของเครื่องยนต์ โดยมีประสิทธิภาพถึง 17.5 กิโลเมตรต่อลิตร มีถุงลมนิรภัย ขับขี่ได้ง่าย คล่องตัว เครื่องยนต์มีขนาด 1,600 - 2,800 ซีซี มีเครื่องดีเซล 1,900 ซีซี ตัวรถมีขนาดใหญ่ขึ้น ทั้งกว้างขึ้น ยาวขึ้น สูงขึ้น เมื่อเทียบกับรุ่นที่ 2 แต่ระยะฐานล้อเท่าเดิม มีภาพรวมในแง่บวกเช่นเดียวกัน ด้วยความกว้างขวางใช้สอยสะดวกเช่นเดียวกัน
แต่ทว่า จากการทดสอบของ NHTSA เจ็ตตารุ่นที่ 3 ได้คะแนน 3 ดาว และจากการทดสอบของสถาบันทดสอบความปลอดภัยทางการจราจร สหรัฐอเมริกา (อังกฤษInsurance Institute for Highway Safety : IIHS) เจ็ตตารุ่นที่ 3 ได้รับเกรด Marginal หรือ พอใช้ (ผลการทดสอบของ IIHS จะรายงานโดยมี 4 เกรด คือ Poor รถอันตราย, Marginal ปลอดภัยพอใช้, Acceptable ปลอดภัยน่าพอใจ และ Good ปลอดภัยดีเยี่ยม)

3.1999 Nissan Skyline GT-R




นิสสัน สกายไลน์ (Nissan Skyline) เป็นรุ่นรถยนต์ขนาดกลางของบริษัทนิสสัน โดยเริ่มผลิตครั้งแรกตั้งแต่ปี พ.ศ. 2500 จากบริษัทพรินซ์มอเตอร์[1] (ซึ่งถูกรวมเข้ากับนิสสันในปี 2509) สำหรับชื่อรุ่นสกายไลน์นั้น ในอเมริกาเหนือจะอยู่ภายใต้ชื่อ อินฟินิตี G35 (Infiniti G35)

โฉมที่ 10 ใช้ชื่อโฉมว่า R34 มีรถ 2 เกรดที่สำคัญคือ
  • Nissan Skyline GT-S R34 (ER34) เครื่องยนต์ RB25DET Neo6 เกียร์อัตโนมัติ
  • Nissan Skyline GT-R R34 (BNR34) เครื่องยนต์ RB26DETT 156.7 cu.in. / 2,568 c.c.
ในโฉมนี้ เกียร์อัตโนมัติแบบ 5 สปีดถูกยกเลิกชั่วคราว ทำให้สกายไลน์โฉมนี้มี 6 เกียร์ธรรมดา(GT-R) กับอัตโนมัติแบบ 4 สปีดเท่านั้น แต่ในโฉมนี้ สกายไลน์ได้มีการผลิตเกียร์แบบ Triptonic ออกขาย (เกียร์ Triptonic คือเกียร์ที่สามารถปรับใช้เป็นเกียร์ธรรมดาก็ได้ เกียร์อัตโนมัติก็ได้ ในเกียร์ชุดเดียวกัน) เป็นครั้งแรกของสกายไลน์ ในแบบ GT-S จะมี sunroof ในแบบ GT-R จะไม่มี sunroof
โฉมที่ 10 มียอดขายรวม 64,623 คัน

2.1995 Toyota Supra Turbo


The Toyota Supra is a sports car/grand tourer that was produced by Toyota Motor Corporation from 1978 to 2002. The styling of the Toyota Supra was derived from the Toyota Celica, but it was both longer and wider.[4] Starting in mid-1986, the Supra (in its third generation, Mark III) became its own model and was no longer based on the Celica. In turn, Toyota also stopped using the prefix Celica and began just calling the car Supra.[5] Owing to the similarity and past of the Celica's name, it is frequently mistaken for the Supra, and vice versa. First, second and third generation Supras were assembled at Tahara plant in Tahara, Aichi while the MKIV Supra was assembled at the Motomachi plant in Toyota City.
The Supra also traces much of its roots back to the Toyota 2000GT with the main instance being its engine. The first three generations were offered with a direct descendant to theToyota Crown's and 2000GT's M engine. All four generations of Supra produced have an inline 6-cylinder engine. Interior aspects were also similar, as was the chassis code "A".
Along with this name and car Toyota also included its own logo for the Supra. It is derived from the original Celica logo, being blue instead of orange. This logo was used until January 1986, when the Mark III Supra was introduced. The new logo was similar in size, with orange writing on a red background, but without the dragon design. That logo, in turn, was on Supras until 1991 when Toyota switched to its current oval company logo. (the dragon logo was a Celica logo regardless of what color it was. It appeared on the first two generations of the Supra because they were officially Toyota Celicas. The dragon logo was used for the Celica line until it too was discontinued.)
In 1998, Toyota ceased sales of the Supra in the United States[5] and in 2002 Toyota officially stopped production of the Supra in Japan. 
With the new model of Supra, Toyota took a big leap in the direction of a more serious high-performance car. Again using subframe, suspension and drivetrain assemblies from theZ30 Soarer (Lexus SC300/400), test model pre-production started in December 1992 with 20 models,[14] and official mass production began in April 1993.[17] The new Supra was completely redesigned, with rounded body styling and featured two new engines: a naturally aspirated Toyota 2JZ-GE producing 220 hp (164 kW; 223 PS) at 5800 rpm and 210 lb·ft (280 N·m) at 4800 rpm of torque and a twin turbocharged Toyota 2JZ-GTE making 276 hp (206 kW; 280 PS) and 318 lb·ft (431 N·m) of torque for the Japanese version. The styling, while modern, does seem to borrow some elements from Toyota's first grand touring sports car: the Toyota 2000GT. For the export model (America/Europe) Toyota upgraded the Supra turbo's engine (smaller, steel wheeled turbochargers, bigger fuel injectors, etc.). This increased the power output to 320 hp (239 kW; 324 PS) at 5600 rpm and 315 lb·ft (427 N·m) at 4000 rpm.[18] The turbocharged variant could achieve 0–60 mph in as low as 4.6 seconds and 1/4 mile (402 m) in 13.1 seconds at 109 mph (175 km/h).[3] The turbo version was tested to reach over 285 km/h (177 mph) all-stock, but the cars are restricted to just 180 km/h (112 mph) in Japan and 250 km/h (155 mph) elsewhere. European versions also had an air intake on the hood. Drag coefficient is .31 for the naturally aspirated models and .32 for the turbo models but unknown with the rear spoiler.
The Mark IV Supra's twin turbos operated in sequential mode as opposed to parallel mode. Initially, all of the exhaust is routed to the first turbine for reduced lag. This resulted in boost and enhanced torque as early as 1800 rpm, where it already had 300 lb·ft (410 N·m) of torque. At 3500 rpm, some of the exhaust is routed to the second turbine for a "pre-boost" mode, although none of the compressor output is used by the engine at this point. At 4000 rpm, the second turbo's output is used to augment the first turbo's output. As opposed to the parallel mode, the sequential turbos provides quicker low RPM response and increased high RPM boost. This high RPM boost was also aided with technology originally present in the 7M-GE's in the form of the Acoustic Control Induction System (ACIS) which is a way of managing the air compression pulses within the intake piping as to increase power.
For this generation, the Supra received a new 6-speed Getrag/Toyota V160 gearbox on the turbo models while the naturally aspirated models made do with a 5-speed manual W58, revised from the previous version. Each model was offered with a 4-speed automatic with manual shifting mode. Turbo models were equipped with larger brakes and tires than naturally aspirated models. All vehicles were equipped with 5-spoke aluminium alloy wheels and a space saver spare tire on a steel wheel to save weight and space.
Toyota took measures to reduce the weight of the current model compared to the previous model. Aluminium was used for the hood, targa top (if so equipped), front crossmember, oil and transmission pans, and the suspension upper A-arms. Other measures included hollow carpet fibers, magnesium-alloy steering wheel, plastic gas tank and lid, gas injected rear spoiler, and a single pipe exhaust. Despite having more features such as dual airbags, traction control, larger brakes, wheels, tires, and an additional turbo, the car was at least 200 lb (91 kg) lighter than its predecessor. The base model with a manual transmission had a curb weight of 3,210 lb (1,460 kg). The Sport Roof added 40 lb (18 kg) while the automatic transmission added 55 lb (25 kg). It had a 51:49 (front:rear) weight distribution. The turbo model came in as 3,450 lb (1,560 kg) with the manual and the automatic added another 10 lb (4.5 kg). Weight distribution was 53% front/47% rear. On a side by side testing in Road And Track February 1994 issue, the Supra was heavier than the sportier Chevrolet Corvette and Nissan 300ZX, but weighed less than the AWD Mitsubishi 3000GT VR4.
For the 1996 model year in the U.S., the turbo model was only available with the automatic transmission owing to OBD-II certification requirements. The targa roof was also made standard on all turbo models. For 1997, the manual transmission returned for the optional engine along with a redesign of the tail lights, headlights, front fascia, chromed wheels, and other minor changes such as the radio and steering wheel designs. All 1997 models included badges that said "Limited Edition 15th Anniversary". All turbo models came standard with the rear spoiler. Only minor updating was done for 1998. Along with a 3-spoke steering wheel and redesigned radio.In Japan, the turbo engines were installed with VVT-i. The SZ-R model was also updated with the introduction of a six-speed Getrag V161 transmission, the same used for the twin-turbo RZ models.
The stock Mark IV Supra chassis has also proven an effective platform for roadracing, with several top 20 and top 10 One Lap Of America finishes in the SSGT1 class. Despite its curb weight, in 1994 the Mark IV managed a remarkable skidpad rating of 0.95 lateral g's (200 ft) or 0.98 lateral g's. (300 ft)[19] The Mark IV Supra also featured a four-sensor four-channel track tuned ABS system with yaw control whereby each caliper is sensored and the brakes are controlled individually according to the speed, angle, and pitch of the approaching corner. This unique Formula One-inspired braking system allowed the Supra Turbo to record a 70 mph (113 km/h) -0 braking distance of 149 ft (45 m),[20] the best braking performance of any production car tested in 1997 by Car and Driver magazine. This record was finally broken in 2004 by a Porsche Carrera GT, which does it in 145 ft (44 m) .

Also calledToyota Supra Mark IV
ProductionDec 1992[14]–Aug 2002
AssemblyMotomachi[disambiguation needed], Japan[15]
PlatformA80
Engine
2,997 cc (2.997 L; 182.9 cu in) Toyota 2JZ-GE I6
2,997 cc (2.997 L; 182.9 cu in) Toyota 2JZ-GTE I6
Transmission
5-speed W58 manual
6-speed V16x manual
4-speed A340E automatic
Wheelbase2,550 mm (100.4 in)
Length4,515 mm (177.8 in) (1993–1998)
4,514 mm (177.7 in) (1999–2002)
Width1,811 mm (71.3 in)
Height1,265 mm (49.8 in) (1993–1998)
1,275 mm (50.2 in) (1999–2002)
Curb weight1,460 kg (3,219 lb) (non-turbo)
1,550 kg (3,417 lb) (turbo)
RelatedToyota Soarer (Z30)
Lexus SC (first generation)
Ohno Naomi III[16]




                                            1.1970 Dodge Charger



The Dodge Charger is an American automobile manufactured by the Dodge division of Chrysler. There have been several different Dodge vehicles, built on three different platforms and sizes, all bearing the Charger nameplate. The name is generally associated with a performance model in the Dodge range; however, it has also adorned subcompact hatchbacks,full-sized sedans, and personal luxury coupes.
The 1970 Charger continued to use the same body as the in the previous year but received a few minor trim changes. You could still get the high performance Charger R/T.  The R/T featured a 440-cid Magnum V-8 and there was a Special Edition (SE) package was available to Charger 500s and Charger R/Ts.  Plus, a choice of Bumble Bee stripes were still available as in 1969. The 1970 Charger had concealed headlights and had either a 225-cid slant six or a 318-cid V-8 as base equipment.
The 1970 Dodge Charger featured new loop bumper, new front fenders and a new-lower priced version with bench seats and a more modes trim package.

Besides a new variety of colors including Top Banana, Panther Pink, Go Mango or Plum Crazy, a new HEMI hood cutout was an option for the 70’ Charger in which 440 or HEMI lettering was spelled out in block letter with silver reflective tape on either side and hood scallop inserts were painted black. 








ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น